HLAE: CAMPATH


A hlae-n belül egy olyan kameramozgatási lehetőséget tudunk megvalósitani ami sokkal összetettebb mint ha egérrel vagy billentyűzettel mozgatnánk a kamerát. Ehez semmi másra nincs szükség mint megadni a kamera álláspontokat és a gép majd nekünk megcsinálja ennek az útvonalát.

Nyissunk meg egy tetszőleges demot, várjunk amíg teljesen be nem tölti a demot, tekerjünk oda ahol a kameramozgást szeretnék végezni. Majd nyissuk meg a console-t és kattintsunk a timeline alatt található Events fülre. (Ha nincs ilyen opciónk lépjünk ki a hlaeből, indítsuk el újra, majd a File > Launch ablakba a Custom command line options-nél írjuk be, hogy: -demoedit, végül Launch.)

Ezzel megnyílt előttünk egy új ablak az Event List mely első ránézésre elég szörnyűnek tűnik. Görgessünk lejjebb egészen addig amíg meg nem találjuk azt a sort ami kivan jelölve, majd kattintsunk az Add-re.

Ezután egy újabb ablak tárul elénk mégpedig az Edit director command menü. Legfelül válasszuk is ki a CAMPATH- et, majd Get Time - Get View, ezzel rögzítettük a campathünknek a pontos idejét, tehét hogy honnan kezdje és a helyzetét, végül OK.

Láthatjuk, hogy az Event List-ünkben megjelent egy Campath sor, jelöljük ki és nyomjunk ismét az Add-re. De előtte tekerjünk előre egy pár másodpercet a demonkban és helyezzük el máshová a kamerát. (Arra azért figyeljünk, hogy túl bonyolult helyekre ne nagyon vigyük a kamerát, ha mégis nagyobb távot szeretnénk megtenni akkor érdemes több pontból megcsinálni.) Majd csináljuk meg megint az előző lépést ( Campath > Get Time > Get View > OK )

Ha mindent jól megcsináltunk láthatjuk, hogy az Event Listbe már két campath sor szerepel, válasszuk ki az elsőt és nyomjunk a Modify-ra.

A Flags-nél a 0 helyett írjuk be az 1est, majd OK. Ebben az ablakban változtathatunk a campathünkkel kapcsolatban szinte mindent ha valami nem úgy sikerült ahogy szerettük volna. Ha úgy kicsit gyors lett a kameramozgás akkor a Time-nál egyszerűen átírjuk majd le OK-zzuk, ha viszont maga a kameramozgás nem a legjobb akkor egyszerüen jelöljük ki azt a campath-et amit változtatni akarunk (persze előtte helyezzük el máshová a kameranézetet) majd nyomjunk a Modify-ra és kattintsunk a Get View-ra, majd az OK-ra.

Arra azért figyeljünk, hogy a két vagy több campath között semmi más ne legyen, ha mégis van egy számunkra felesleges sor azt egyszerűen jelöljük ki majd nyomjunk a Remove-ra. Fontos még az is, hogy a legelső campathünk előtt legyen egy STATUS sor ezt jelöljük is ki és nyomjunk a Modify-ra, majd állítsuk át az idejét pár másodperccel előbbre mint ahogy a campathünk ideje kezdődik majd OK. A képen látható, hogy a timeline-on nálam az első campath 22:30:50-kor kezdődik és az előtte lévő STATUS sort 21:00:00-ra állítottam.

Ezután nincs más dolgunk mint console-ba beírni a spec_autodirector parancsot, majd kijelölni a campath előtt lévő STATUS sort, rányomni a Goto-ra, elindítani a demot és kilépni a console-ból, ha jól meg csináltunk mindent akkor el indul a kameramozgás.

A startmovie / endmovie parancsokat érdemes bindelni egy-egy gombra.