HLAE: SKYBOX KÉSZÍTÉSE


Ebben a tutorialban megtudhatjátok, hogyan kell elkészíteni saját skyboxot. Először is nyissunk meg egy demot. ( Jelen esetben én egy inferno-s demot nyitottam meg )
Majd a HLAE-n belül menjünk a Tools > Sky Manager menüpontra.

Miután megnyílt előttünk egy új ablak kezdjük el darabonként beimportálni a skyboxot. Ezt az egészet úgy kell elképzelni mint egy dobozt vagy kockát melynek ugye 6 oldala van. Az Image Selection-nél fogjuk kiválasztani, hogy a dobozunk melyik részét fogjuk beimportálni. Kattintsunk a BACK-re majd a Load from File-ra, válasszuk ki azt a mappát ahol a skybox-nak a darabjai találhatóak majd nyomjunk a Megnyitás gombra. Előtte figyelmesen olvassátok el, hogy a skyboxnak melyik részéhez melyik file is tartozik pontosan:

BACK > mdtskybk.bmp
DOWN > mdtskydn.bmp
FRONT > mdtskyft.bmp
LEFT > mdtskylf.bmp
RIGHT > mdtskyrt.bmp
UP > mdtskyup.bmp

Miután mindegyiket importáltuk nyomjunk az Export to game folder -re ahol válasszuk ki azt a mappát ahol a hl.exe található.

Ezután lépjünk vissza a játékba (közben érdemes csak tálcára letenni a Sky Managert mert a későbbiekben előfordulhat, hogy szükség lesz még pár beállításra) és írjuk be a következő parancsot:

mirv_fx_skyhd 1

 

Ha mindent jól csináltunk a következő képet kell kapnunk:

Látjuk tehát, hogy megváltozott a skybox azonban néhány esetben előfordulhat, hogy nem tökéletes. Jelen esetben láthatjuk, hogy a nap a bal oldalt van míg az árnyék a jobb oldalt így kissé irreális képet kapunk. Lépjünk is vissza a Sky Manager-be majd az Image Selection-nél válasszuk ki a Complete Sky-t, majd a Rotation-nél nyomjunk rá a RIGHT gombra 1x majd az Export to game folder-re ahol szintén azt a mappát válasszuk ki ahol a hl.exe is található. (Sajnos ezt a lépést minden beállítás után elkell végezni különben nem fog rendesen működni).

Előfordulhat az is, hogy a skyboxunkat fejjel lefelé fogjuk látni illetve a tetejét elforgatva olyankor a Mirror-nál kell a Horizontal, Vertical gombokkal játszadozni.

Érdemes mindig egy-egy lépést elvégezni és egyből exportálni, mert úgy sokkal áttekinthetőbb a dolog. Mondanom sem kell, hogy minden egyes export után a mirv_fx_skyhd 1 parancsot be kell írni. Ha végre sikerült a dolog akkor valami hasonló képet fogunk látni amely már csöppet sem irreális számunkra.